Springe zum Hauptinhalt
Professur für Pädagogische und Entwicklungspsychologie
Publikationen
Professur für Pädagogische und Entwicklungspsychologie 

SoKonBe: Externe, pädagogisch-psychologische Beratung von Dozenten/innen zur Verbesserung der Lehrqualität mit Fokus auf effektiver Nutzung sozio-kognitiver Konflikte

Konferenzbeiträge

  • Bochmann, R., Roepke, A., Koczielski, C. & Rindermann, H. (2018, March). The influence of inner drivers, positive thinking, motivation and social support on the attendance of lectures at German universities. Proceedings of the 12th International Technology, Education and Development Conference INTED2017 (S. 1882-1886) in Valencia, Spain: IATED. doi: 10.21125/inted.2018.0335
  • Bochmann, R., Roepke, A. L., Johannschröder, J., Reiher, M. & Rindermann, H. (2018, March). The use of didactic methods to teach competences at German universities - a quantitative analysis across different departments. Proceedings of the 12th International Technology, Education and Development Conference INTED2017 (S. 1097-1106) in Valencia, Spain: IATED. doi: 10.21125/inted.2018.0149
  • Bochmann, R., Beggiato, M., Koczielski, C. & Rindermann, H. (2017, July). The importance of database management systems in psychological and educational research - a solution for the future. Proceedings of the 9th International Conference on Education and New Learning Technologies EDULEARN17 (S. 2751-2758) in Barcelona, Spain: IATED. doi: 10.21125/edulearn.2017.1580
  • Bochmann, R., Koczielski, C., Trommler, D., Peters, A. & Rindermann, H. (2017, July). Comparison of student's, external instructors and instructors own evaluation of teaching quality in higher education - application of a special evaluation web portal. Proceedings of the 9th International Conference on Education and New Learning Technologies EDULEARN17 (S. 2720-2725) in Barcelona, Spain: IATED. doi: 10.21125/edulearn.2017.1574
  • Bochmann, R., Baumeister, A. & Rindermann, H. (2017, März). Lecture, no thanks. Being on the track of absenteeism: implications for improvement of university teaching. Proceedings of the 11th International Technology, Education and Development Conference INTED2017 (S. 4901-4907) in Valencia, Spain: IATED. doi: 10.21125/inted.2017.1143
  • Baumeister, A. (2016). Nutzbarkeit sozio-kognitiver Konflikte zur Verbesserung der Lehrqualität [Abstract]. In I. Fritsche (Hrsg.), 50. Kongress der Deutschen Gesellschaft für Psychologie. (S. 449-450). Lengerich: Pabst Science Publishers.
  • Bochmann, R. (2016). Auswirkung der Lehrkonzeption auf studentisches Lernverhalten und Lehrevaluation. [Abstract]. In I. Fritsche (Hrsg.), 50. Kongress der Deutschen Gesellschaft für Psychologie. (S. 449). Lengerich: Pabst Science Publishers.
  • Rindermann, H., Baumeister, A. & Bochmann, R. (2016). Externe, pädagogisch-psychologische Beratung von Dozenten/innen zur Verbesserung der Lehrqualität mit Fokus auf effektiver Nutzung sozio-kognitiver Konflikte [Abstract]. In I. Fritsche (Hrsg.), 50. Kongress der Deutschen Gesellschaft für Psychologie. (S. 449). Lengerich: Pabst Science Publishers.
  • Baumeister, A., Bochmann, R. & Rindermann, H. (2016, Juli). Instructors’ socio-cognitive conflicts after students’ evaluations of instruction – a driving force for change management? Proceedings of the 8th International Conference on Education and New Learning Technologies EDULEARN16 (S. 8798-8802) in Barcelona, Spain. Valencia, Spain: IATED. doi: 10.21125/edulearn.2016.0921