Veröffentlichungen / Publications
Here you find the most recent publications of the professorship.
Bücher / Books
- Lehrbuch „Marketing – strategisch analysieren und marktorientiert umsetzen“ (zusammen mit R. Helm), UTB Verlag, München, Tübingen, März 2024, 499 Seiten.
Aktuelle/Recent Journal Articles (Selection)
-
Unlocking the Potential of Industrial Internet of Things (IIoT) in the Age of the Industrial Metaverse: Business Models and Challenges (zusammen mit M. Indulska und A. Ghosh), Industrial Marketing Management, 2024 (im Erscheinen). (Impact Factor: 10.1)
-
Industrial Innovation Management in the Age of Digital Transformation: The Risk of too strong Selling Capabilities (zusammen mit J. Auburger und R. Helm), Industrial Marketing Management, 2024, Vol. 117, S. 371-385. (Impact Factor: 10.1)
-
Industrial Service Innovation: Exploring the Transformation Process to Digital Servitization in Industrial Goods Companies (zusammen mit S. Soellner, R. Helm und P. Klee), Industrial Marketing Management, 2024, Vol. 117, S.288-303. (Impact Factor: 10.1)
-
Do Business Customers Perceive What Salespeople Believe? Perceptions of Salesperson Adoption of Innovations (zusammen mit Ch. Schmitz, R. Helm und Ch. Hofstetter), Journal of Product Innovation Management, 2023, Vol. 40(1), S. 120-136. (unter den besten 5% aller von Altmetric bewerteten Forschungsergebnisse). (Impact Factor: 10.5)
-
Digital Product Innovation Management: Balancing Stability and Fluidity through Formalization (zusammen mit R. Pesch und R. Bouncken), Journal of Product Innovation Management, 2021, Vol. 38(6), S. 726-744 (Ausgezeichnet mit dem Christer Karlsson Best Paper Award) (Impact Factor: 10.5)