Scientific Staff
Nahom Gebreamlak Aregai (M.Sc.)
Phone :
+49 (0) 371 531 - 38329
Consultation :
Only by appointment
Working Experience
- Seit 06/2024 Wissenschaftlicher Mitarbeiter an der Professur für Marketing und Handelsbetriebslehre der Technischen Universität Chemnitz
Education
Dr. Martina Schöniger (M.Sc.)
Phone :
+49 (0) 371 531 - 32252
Consultation :
-
Working Experience
- Seit 04/2021 Wissenschaftliche Mitarbeiterin an der Professur für Marketing und Handelsbetriebslehre der Technischen Universität Chemnitz
- 08/2018 bis 03/2021 Wissenschaftliche Mitarbeiterin am Lehrstuhl für Marketing von Prof. Dr. Marko Sarstedt, Otto‐von‐Guericke‐Universität Magdeburg
- 10/2007 bis 12/2018 Flugbegleiterin ‐ Einsatz im internationalen und nationalen Streckennetz, Deutsche Lufthansa AG, München
- 04/2014 bis 07/2014 Praktikum ‐ Durchführung qualitativer und quantitativer Marktforschungsprojekte, Facit Research GmbH & Co. KG, München
- 08/2013 bis 11/2013 Praktikum ‐ Marketing und Tourismusmarktforschung, IPK International World Tourism Marketing Consultants GmbH, München
- 05/2013 bis 08/2013 Praktikum ‐ Marketing Consumer Products, Abteilung Markenprodukte National, Molkerei Meggle GmbH & Co. KG, Wasserburg am Inn
Education
- 10/14 bis 09/17 Business Administration (Master of Science), Universität Passau
- 08/09 bis 09/13 Tourismus‐Management (Bachelor of Arts), Technische Hochschule Deggendorf
Publications
Here you can find an overview over all our publications- Adler, S. J., Röseler, L., & Schöniger, M. K. (2023). A toolbox to evaluate the trustworthiness of published findings. Journal of Business Research. 167, Article 114189.
- Adler, S. J., Schöniger, M. K., Lichters, M., & Sarstedt, M. (2023). Forty years of context effect research in marketing: A bibliometric analysis. Journal of Business Economics. Advance online publication.
- Schöniger, M. K. (2022). The Role of Immersive Environments in the Assessment of Consumer Perceptions and Product Acceptance: A Systematic Literature Review. Food Quality and Preference, 99 (July), 104490.
- Schöniger, M. K., & Adler, S. J. (2022). Effects of Temperature and Social Density on Consumer Choices with Multiple Options. In J. Allen, B. Jochims & S. Wu (Eds.), Developments in Marketing Science: Proceedings of the Academy of Marketing Science. Celebrating the Past and Future of Marketing and Discovery with social Impact (pp. 83–95). Springer.
Laura Zettlitzer (M.Sc.)
Phone :
+49 (0) 371 531 - 37322
Consultation :
Only by appointment
Working Experience
- Seit 01/2024 Wissenschaftliche Mitarbeiterin an der Professur für Marketing und Handelsbetriebslehre der Technischen Universität Chemnitz
- 06/2022‐12/2023 Content Marketing Managerin bei Uniwunder GmbH, Dresden
- 10/2021‐04/2022 Praktikantin Online Marketing bei PURISH GmbH, Berlin
- 08/2020‐10/2021 Werkstudentin B2B Marketing bei Fabrik-ID GmbH, Chemnitz
Education
- 10/2019‐04/2022 Kundenbeziehungsmanagement (M.Sc.), Technische Universität Chemnitz
- 10/2016‐10/2019 Wirtschaftswissenschaften (B.Sc.), Technische Universität Chemnitz
Student Assistants
Tina Ngo Mai Anh
Phone :
-
Lucas Paul John
Phone :
-